mentari hati

Jangan tertarik kepada seseorang karena parasnya, sebab keelokan paras dapat menyesatkan. Jangan pula tertarik kepada kekayaannya, karena kekayaan dapat musnah. Tertariklah kepada seseorang yang dapat membuatmu tersenyum, karena hanya senyum yang dapat membuat hari-hari yang gelap menjadi cerah..
- mentari hati

Sunday 8 September 2013

aku cinta Allah..


bismillahirrahmanirrahim...

assalamualaikum...

cetusan hamba...

andainya
diriku bisa 
seperti yang lain
yang Kau sayang
yang Kau rindukan
yang Kau cintai

aku lemah
tanpaMu aku lelah
hidupku kini tak berdaya
tolongku
tolongku

setiap air mataku membasahi
ya Allah aku lemah dan tak bererti
setiap drai tangis membasahi
ya Allah jangan tinggalkan aku lagi

aku sayang Allah
kamu rindu Allah
kami cinta Allah..

zaman muda-muda


bulatan ilmu


semoga terus menjadi hamba..



bisik-bisik 1 : kita hanya manusia.. pangkat kita hanya hamba disisiNya.. tinggi sangatkah taraf hamba?? rendahkan diri.. Allah tidak murka pada hambanya yang membuat dosa, tapi Allah sangat murka kepada hambanya Yang tidak bertaubat kepadaNya selepas membuat dosa.. janji Allah itu pasti.. sama-sama menjadi hamba...

bisik-bisik 2 : jom cari cinta Allah.. :')


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

terus melangkah

Daisypath Graduation tickers

Cikgu Asran :)

Cikgu Asran :)
hak cipta dikarang, disayangi dan terpelihara oleh mohdasranjusoh