mentari hati

Jangan tertarik kepada seseorang karena parasnya, sebab keelokan paras dapat menyesatkan. Jangan pula tertarik kepada kekayaannya, karena kekayaan dapat musnah. Tertariklah kepada seseorang yang dapat membuatmu tersenyum, karena hanya senyum yang dapat membuat hari-hari yang gelap menjadi cerah..
- mentari hati

Friday 27 January 2012

Luahan Hati Orang DEMAM... :")

bismillah...
assalamualaikum...

sharing is nice!!!
hari ni aku DEMAM..





padahal dari semalam lagi demam..
panadol active fast dh makan..
panadol soluble pon dh makan..
air 100% dh habis sebotol..
minuman yogurt pon dh habis sebotol..
jap lagi nak minum air asam jawa..
kata mak, air asam jawa dapat sejukkan badan...
disebabkan aku, dua orang housemate aku pon turut demam..
kesian kat diaorang, muhammad asyraf dan mohd shafuan..
aku minta maap menyusahkan korang...
bila dah demam ni kan, sume kerja malas nk buat..
rasa macam kerja nak baring je..
hidung, tekak, kepala.. semua memberontak..
haissssssyyyyy...
terima kaseh kat kawan2 yg bertanya khabar walaupon melalui mesej je..
terima kaseh kat mentari hati sbb slalu mesej suruh buat itu, suruh buat ini.. :')
lusa dah nak kuliah, time2 ni la dia nak demam..
kerja berlambak-lambak menunggu..
sem ni tanggungjawab aku amat besar..
banyak kerja yang aku kene uruskan, terasa berat je bahu ni..
nasib baik ada kawan2 yang paham dan sudi membantu..
bila kenang balik azam tahun baru aku..
macam Allah makbulkan terus..
sem ni aku berazam dan berniat akan terima dan redho pada apa2 tugas or tanggungjawab yang aku dapat.. aku x kan membantah... aku akan cuba buat yang terbaik...
tengok-tengok...
nah!!! memang serius betol2 kene redho.. macam2 kerja n tanggungjawab aku dapat..
tapi, aku still redho.. sbb aku yang mintak macam tuu..
redho itu ikhlas, so insyaAllah, aku akan ikhlas buat sume ni...
hmmm... skrang kat institut aku ni tengah bising pasal elaun x masok..
semua orang nk marah, maki-maki, mencemuh.. macam2 laa..
aku pelik laaaaaa...
diaorang yang duk bising mencemuh ni semua, memang dah takda duit langsung dah ke.. rm 10 pon x de ke..
sampai macam tu sekali marahnya..
just think for a minute.. kalau la kerajaan tarik elaun kita dan kita kena buat pinjaman PTPTN, how come??!!
so, S.A.B.A.R... thats the way my friends..
bukannya elaun x masok terus.
elaun just late laa.. lambat skit, sbb ada masalah..
buat kawan2 semua yang marah2 pasal elaun masok lambat, relex ye.. banyakkan senyum.. :)
senyum sokmo.. :D


bisik-bisik : aku ni just demam, tapi bercerita macam orang sakit x de harapan nak sembuh dah.. hehe.. just joking.. ape-ape pon smile always my friends.. senyum macam ni > :)





putera katak hijau,

8 comments:

  1. saya marah elaun xmasok ag...tapi buat masa ni blom tahap mencemuh ag la stakat ini...marah itu normal la kan..;)

    ASRAN!!!cepat sembuh!!!nanti bole makan banyak2!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. wahai si budak kecik!!!! terima kaseh :)
      ko sengaje nk suruh aku mkn bnyk kan.. sweetnya..hehe

      Delete
  2. Replies
    1. alhmdllh... saya dh ok.. :)
      terima kaseh uyaituawak.. :D
      dpt emcee ni sronok gak rupanya..

      Delete
  3. Kena pandai bajet..baru mata xhijau (refer to HULK) bila elaun xda/lwt..
    Busy gak ke..msk la peraduan kt blog ana jugak...
    Dan punya..ajk mentari hati skli masuk tau..kih3..
    senyum--> ^^,

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehe.. mata hijau takpe, jgn muntah hijau sudah..
      ehem2.. peraduan tu dpt buat jadi kaya x?? heheh..:)

      Delete
  4. ehem3..asyraf n safuan je demam? haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha., mase aku buat entry ni ang sihat wala'fiat lagi laaa.. hahaha
      owkey, "mohd haikal pon deman gak sbb jangkit dgn saya" hahahha :)

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

terus melangkah

Daisypath Graduation tickers

Cikgu Asran :)

Cikgu Asran :)
hak cipta dikarang, disayangi dan terpelihara oleh mohdasranjusoh