mentari hati

Jangan tertarik kepada seseorang karena parasnya, sebab keelokan paras dapat menyesatkan. Jangan pula tertarik kepada kekayaannya, karena kekayaan dapat musnah. Tertariklah kepada seseorang yang dapat membuatmu tersenyum, karena hanya senyum yang dapat membuat hari-hari yang gelap menjadi cerah..
- mentari hati

Thursday 26 January 2012

TAHUKAH ANDA?? Jin Pun Tidak Tahu..

bismillah..
assalamualaikum...

sharing is gud!! 
nak share dengan kawan-kawan semua pasal satu cerita ni.. tahukah anda??
kalau tak tahu, mesti baca ye.. hehe :)


*****

               Nas al-Qurqn menjelaskan bahawa para jin yang berkhidmat dengan Nabi Sulaiman pun tidak mengetahui kematian Nabi Sulaiman. Jin hanya mengetahuinya apabila tongkat Nabi Sulaiman mulai reput dimakan serangga.

                Allah berfirman berkenaan hal ini yang bermaksud: “maka apabila kami tetapkan kematian bagi Sulaiman, tidak ada yang menunjukkan kepada mereka atas kematiannya kecuali serangga yang memakan tongkatnya. Maka apabila ia tersungkur, nyatalah bagi para jin bahawa sekiranya mereka mengetahui perkara ghaib tentulah mereka tidak berada dalam seksaan yang menghinakan.” (Surah Salba’ 34:14)

                Bayangkan para jin yang ramai pun tidak mengetahui kematian Nabi Sulaiman sedangkan Nabi Sulaiman berada dihadapan mereka. Bagaimana dengan alam ghaib yang jauh dari penglihatan kita?

-solusi

******
jin!!!! ini aladdin yg punya... hehehe
*gambar hiasan semata-mata




bisik-bisik : kita dan jin berkongsi tempat tinggal yang sama cuma kita tak dapat lihat jin sebab mereka tinggal di alam ghaib.. sebagai seorang yang beragama islam, kite perlu percaya kewujudan alam ghaib kerana semua itu adalah ciptaan Allah.. Allah kan maha pencipta.. :D




putera katak hijau,

2 comments:

  1. orang demam update entry..mmg xreti duduk diam sungguh.. :-S
    syafakallah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. orang demam sempat siapkan entry sebelum tido. :)
      lgpun buat entry sambil baring atas katil je, duduk diam je taw.:D

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

terus melangkah

Daisypath Graduation tickers

Cikgu Asran :)

Cikgu Asran :)
hak cipta dikarang, disayangi dan terpelihara oleh mohdasranjusoh