mentari hati

Jangan tertarik kepada seseorang karena parasnya, sebab keelokan paras dapat menyesatkan. Jangan pula tertarik kepada kekayaannya, karena kekayaan dapat musnah. Tertariklah kepada seseorang yang dapat membuatmu tersenyum, karena hanya senyum yang dapat membuat hari-hari yang gelap menjadi cerah..
- mentari hati

Wednesday 25 January 2012

Travelog WARTAWAN Islam - Roslan Hamid


bismillah...
assalamualaikum..

sharing is loving, so i want to share with all my friends, my new book!!
baru beli semalam, bau kedai POPULAR pun x hilang lagi..

kenapa aku beli buku ni ?? 
1. cover depan yg menarik, *im judge a book, by its cover.. baru ade feel nk bace.. 
2. murah *rm17 je.. berbaloi la utk aku yg sedang sengket ni..
3. dapat discount!!! 25%... rugi kalu x beli..
4 aku baru buat kad POPULAR bookstore..



sory, piture ambik guna phone.. 
cover yg menarik kan.. :)


hmmmmmmmm... aku ada satu masalah besar dlm hidop ni..
hobi aku membeli buku, mengumpul buku dan menyimpan buku..
tapi, membaca buka x termasuk dlm hobi aku sebab aku akan membaca bila ada mood, ada feel nk baca..
so, kali ni aku harap, aku dapat habis kan baca buku ni.. 
seandainya, aku 'mampu' membaca buku sampai habis, aku akan share dengan kawan2 pasal isi dalamnya pula.. ok?? gud2.. hehe


pic penulis Eoslan Hamid kat MHI tv3..


sedikit ulasan daripada penulis ,
"Setelah hampir 12 tahun memegang “title” sebagai wartawan, idea menghasilkan Travelog Wartawan Islam tercetus apabila Haji Roslan melihat hampir kesemua buku-buku yang berkaitan kewartawanan Islam di pasaran hanya bercerita dari sudut teori dan panduan sahaja. Tiada satu pun buku di pasaran yang memaparkan “true story” ataupun pengalaman sebenar, pahit manis, jatuh bangun yang dilalui oleh seorang wartawan. Buku Travelog Wartawan Islam fokus kepada “wartawan Islam” yang membawa pembaca kepada menjadikan kerja sebagai satu ibadah.
Wartawan bukan seperti sasterawan. Kerja wartawan berkejar dengan masa, wartawan harus cepat. Pelbagai perkongsian berharga disisipkan di dalam buku ini yang dapat dijadikan pengajaran dan tauladan kepada pelajar-pelajar pengajian media dan individu yang mempunyai aspirasi untuk menjadi wartawan." - Roslan Hamid



bisik-bisik 1 : membaca dapat meluaskan pemikiran dan membuka minda, so, jadikan membaca sebagai satu hobi dan jangan jadi macam aku yang hobinya hanya membeli buku sahaja, membacanya belum tentu lagi.. peace yoo!! :)

bisik-bisik 2 : agak-agaak berapa lama masa yang aku perlukan utk habiskan buku ni, seminggu, sebulan or setahun.. hahahah... itu lah AKU... teroq betol kan.. hehe.. :)


putera katak hijau,

4 comments:

  1. ok, part kad baru tu paling best, uya punya kad dh lama expired, n malas n renew, n tibe2 kad 2 hilang. ;) nanti boley la pinjam kad baru org tu...yeayy!!^^

    ReplyDelete
  2. ehem2.. boleh je nk pinjam kad 'baru' ni, masa nk pulangkan nnti kene package kad+mcflurry.. huhu :)

    ReplyDelete
  3. Replies
    1. ok la package tu, nasib baik x mintak burger skali.. hehe

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

terus melangkah

Daisypath Graduation tickers

Cikgu Asran :)

Cikgu Asran :)
hak cipta dikarang, disayangi dan terpelihara oleh mohdasranjusoh