mentari hati

Jangan tertarik kepada seseorang karena parasnya, sebab keelokan paras dapat menyesatkan. Jangan pula tertarik kepada kekayaannya, karena kekayaan dapat musnah. Tertariklah kepada seseorang yang dapat membuatmu tersenyum, karena hanya senyum yang dapat membuat hari-hari yang gelap menjadi cerah..
- mentari hati

Friday 13 July 2012

PKH Come Back!!!

bismillahirrahmanirrahim..

assalamualaikom.. 
lamanya x menulis...
otak dah beku..
sebab ape lame x berblog??
entah.. maybe busy with "everything"..

tiba-tiba hari ni aku rase nak buat 'come back'..
sebab ape hari ni?? banyak lagi hari-hari lain.. 
14 julai 2012 > hari jadi classmate aku, namenya azie.. comel orangnya.. awek kelantan..huhu


14 julai 2012 > hari pertama aku sah menjadi student IPG kampus darulaman dan secara rasminya aku memilih bidang keguruan sebagai kerjaya.. 
hard desicion actually
alhamdulillah.. hari ni cukup 4 tahun aku bergelar guru pelatih.. 
dah ada jiwa cikgu dalam hati.. 

so, aku masih ade setahun setengah lagi nk habiskan pengajian.. 
cepatnya masa berlalu.. 
sempena ulang tahun ke-4 ni, pagi tadi aku breakfast kfc sorang2.. kul 6 lebih plak tuu.. hahaha
kat bawah ni, aku nk share gambar-gambar yang memorable sepanjang 4 tahun menimba ilmu kat sinar ilmu di utara ni.. :)

berday girl!!!  moga panjang umur dan murah rezeki.. nok hadioh ko?? smula2 la deh.. hahahha

my lovely classmate & mentor :) 

jejaka-jejaka idaman melaya!! haha

sambutan kemerdekaan di Putrajaya.. seminggu berkampong kat sana.. 

program anak angkat di sedim :) 

angkat sumpah jadi JPP.. nydp 2, setahun hidup dlm mod > busy!! haha

menari sewang.. first time pakai baju guni.. first time jugak kene makeup.. 

gimik hari guru, bawa motor masuk dewan.. huhu

team volley IPDA.. kat KL ni.. aku no. 11.. hahahah
aku n roomate, talqif berjaya wujudkan team ni.. very proud!! hahaha

team debat.. pesta makan2 dulu sebelum pi UUM.. senior Din, dlm ingatan > dah posting laa..

BIG anak angkat kat baling.. huahua

team "sekupang" - bukan kerna nama.. tiba-tiba jadi penyanyi.. hahah

istana budaya!!! first time tengok teater bangsawan..

hehehe.. time ni badan tengah membesar dengan baik.. emcee sambutan hari raya IPDA.. first time jadi emcee non-formal.. ketaqq~~

program bina jati diri kot.. kat puncak janing.. dengan ahli-ahli PRS..

tengah ambik kursus kepengadilan volleyball.. budak-budak tu team volley baling, johan negeri kedah..

hmm.. jalan-jalan cari pasal kat taiping.. bukit merah!!! 

family angkat.. :D

dalam kenangan.. arwah hatim, sahabat kami semua.. :)

geng-geng pengakap!!sekali berpengakap selamanya berpengakap.. 

demam volley.. tak kira cuaca.. heheh

praktikum pertama.. jadi cikgu koir.. laalalalal

team volley sk Taman Aman.. jadi coach depa semua seminggu.. susah giler nk latih depa-depa.. hadoi2..

huhuhu.. ni geng kutu.. kerja kami jalan-jalan cari kedai makan.. ni ekspedisi cari makan di yan.. terasa diri ini kecil bergambar dengan mereka-mereka di atas.. 


yang ni?? tuan punya istana > putera katak hijau.. hahha..
 tengah jadi emcee hari kokurikulum.. :D


selama 4 tahun aku belajar kat IPDA ni, banyak benda "first time" yang aku buat dan belajar.. 
first time tengok wayang gak.. hehehe
kat sinilah aku dapat 1001 pengalaman.. dapat kawan2, sahabat2 dan ehem2..haha
minggu depan aku akan menjalani praktikum fasa ke-2, kali ni kat SK Haji Abdul Rahman, Tokai, Pendang..
minggu depan jugak, kita akan mula berpuasa.. 
cepatnya masa berlalu..

sekarang, aku sangat2 menghargai setiap detik dan saat di IPDA.. 
biasa la, tinggal setahun setengah lagi nak habis belajar.. 
so, jom kutip sebanyak mungkin pengalaman dan kenangan2 indah kita..
boleh buat modal bercerita kat anak cucu.. hahaha
wassalam..


bisik-bisik : hidup ni umpama pensel warna, ada macam2 warna.. ada warna yang cantik, ada warna yang kusam.. sama-sama kita warnakan hidup kita dengan warna-warna yang indah.. jika pensel warna itu patah, jangan kita terus buang, kita masih lagi berpeluang mengasahnya sampai tajam.. never give up!! 






6 comments:

  1. asran..i gonna miss all da moment with u!! 21 souls and evrthg about us.. hehe..jom potluck kat tasik!

    ReplyDelete
    Replies
    1. me too piqah :)
      21 souls always im my heart!!

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

terus melangkah

Daisypath Graduation tickers

Cikgu Asran :)

Cikgu Asran :)
hak cipta dikarang, disayangi dan terpelihara oleh mohdasranjusoh